suzannevandenberk.reismee.nl

De reis

Hallo allemaal!

Zaterdag 4 november is het avontuur begonnen. Om 05.30 ging de wekker. Nog even de laatste dingen checken om vervolgens richting Schiphol te gaan. Daar aangekomen hebben we nog even met zijn allen wat gedronken en daarna zijn we richting de gate gegaan. Bagage ingecheckt en dan komt het afscheid nemen. Afscheid nemen blijft moeilijk dus iedereen stond gezellig te huilen.

Vervolgens allemaal richting vliegtuig en langs de controle en nog een en nog een. In het vliegtuig hadden we redelijk goede plaatsen. Er was voldoende ruimte en er zat een leuk schermpje bij. Hier kon je redelijk nieuwe films op kijken of spelletjes spelen. In de lucht nog geprobeerd wat te slapen maar tevergeefs. Na 20 minuten wordt je weer wakker dus dat schoot helaas niet op. We hebben ook tijdens de vlucht wat lekkers te eten gehad en wat te drinken. Zelfs een lekker ijsje! Op het schermpje kon je volgen hoe lang het nog vliegen was. Uiteindelijk kwamen we erachter dat we bij Mumbai rondjes aan het vliegen waren voordat we mochten landen. Maar in Mumbai aangekomen duurde de reis nog langer. We hadden daar een overstaptijd van 11 uur!! We hebben om Mumbai nog wat gegeten en gedronken en allemaal op een bankje geprobeerd te slapen. Dit is redelijk gelukt. Om wel te tellen anderhalf uur.

Na Mumbai was het nog 2 en half uur vliegen. Ik was er erg verbaasd over dat je in deze tijd ook wat te eten kreeg. Maar dit was natuurlijk erg lekker. Alleen hier was het wel wat krapper in het vliegtuig maar dat mocht de pret niet drukken.

In Kathmandu moesten we nog het visum regelen. Dit was zo gebeurd. Daarna de bagage hadden we ook zo terug. Buiten aangekomen stond er iemand van de maya foundation ons op te wachten. Deze bracht ons met het busje naar Nepal Appartments. Er liepen wat mannen mee om de bagage naar het busje te brengen. Ze vroegen 5 euro per persoon voor de bezorgkosten! Het verkeer is echt een chaos daar! Dat er geen ongelukken gebeurd zijn tijdens onze rit is echt een wonder. Motor en scooterrijders halen je aan alle kanten in. Het verkeer rijdt links en rijdt ook gewoon door. Langs de straten zie je veel honden liggen. Er is veel armoede.

Bij ons appartement aangekomen hebben we onze spullen neergelegd en zijn we wat boodschappen gaan doen. We zijn naar Thamal gegaan. Dit is een leuke gezellige en drukke winkelstraat. Hier hebben we ook wat gegeten op the Rooftop restaurant. Dit was echt super lekker en de bediening was goed. We hebben ook nog lekkere broodjes gehaald voor vandaag om naar Pokhara te gaan. De broodjes waren na 20.00 50% korting en het kostte al niet veel!

Nu gaat de reis naar Pokhara beginnen. We vertrekken om 06.15 en de planning is dat we om 14.30 aankomen in Pokhara. Een flinke busreis nog.

Rikie van Rooij

Wat leuk Susan dat je ons zo laat meegenieten van je reis ,
Je kunt goed schrijven ,
Veel plezier daar ....

Anja Tettero

Wat leuk om je reis zo te volgen. ?

Suzanne

Hahaha het slapen gaan in ieder geval volgens verwachting. Wel balen dat je zo slecht kan slapen in het vliegtuig. Fijn dat jullie veilig aangekomen zijn! Veel plezier xxxxxx

Frijke

Nu gaat het grote avontuur wcht beginnen! Fijn dat je goed bent aangekomen!

Hannie

Hoi Suzanne.
Leuk om te lezen hoe de reis verlopen is.
Nu op naar Pokhara. Zal niet mee vallen zolang in de bus.
Goede reis en succes.
Liefs. ??

Ria

Fijn dat de reis goed is gegaan.

Rinie

Fijn dat de reis goed verlopen is,ben benieuwd naar de volgende verhalen

Sieny van Aar

Wat spannend allemaal Suzanne.
Veel succes

Ans Righolt

Wat een avontuur! Ik ben benieuwd hoe het in Pokhara is!

Anny

Erg leuk om het zo mee te mogen maken van je reis en je verhaal xxx anny

Joke

Ik wens je een heerlijke tijd. Het begin is er. Ik ga je volgen!

Ingrid

Hoi Suzanne, wat leuk om je zo te kunnen volgen! Ik wens je een geweldige tijd toe. Liefs Ingrid

Rob

Flinke reis, ga je volgen.
Liefs je broertje

Anne-Marie

Hoi Suzanne, genieten jullie verhalen. Ben benieuwd naar je komende belevenissen! De.moeder van Sanne.