suzannevandenberk.reismee.nl

Laatste week stage!

Weekend van oud en nieuw:
Het weekend van oud en nieuw waren we in Lakeside. Hier was ook streetfestival. In de middag kwamen er een heleboel kraampjes op straat te staan met eten, drinken, kleren etc. Er was ook heel veel muziek, echt heel leuk! We zaten even ergens en een meisje kwam naar mij toe Hello, my mother wants a picture with you, is that OK? Natuurlijk mag dat, dus ik met moeder en dochter op de foto. Helaas vergeten de foto te vragen maar het was wel heel leuk!

Ik ga even rustig bij het meer zitten om een boekje te lezen. Lekker in de zon dacht ik. Er werd regelmatig aan mij gevraagd of ik foto's van mensen wilden maken. Er waren er een paar bij die met mij ook op de foto wilden. Prima erg leuk en ook gezellig gepraat met de mensen. Maar van het boekje lezen is uiteindelijk niet veel meer gekomen.

Met oudjaarsdag zijn we met de hele groep ergens gaan eten. Daarna zijn we naar streetfestival gegaan. Het was erg druk met heel veel mensen maar wel heel leuk. Alleen het was wel jammer dat je zelf goed moest kijken wanneer het 00.00uur was. Er werd niet afgeteld of vuurwerk afgestoken. Iedereen riep in een keer HAPPY NEW YEAR. Iedereen knuffelt elkaar en wenst elkaar de beste wensen. Erg leuk om meegemaakt te hebben.

Laatste week stage:
De laatste week was erg leuk op stage. We zijn gaan wandelen, spelletjes gespeeld en we hebben hartjes leren vouwen. De cliënten zijn ook elke keer super enthousiast. Erg leuk om te zien! De wandeling was ook een flinke wandeling. Ik denk dat we ongeveer 2 uurtjes hebben gelopen. Niet alle cliënten waren deze dag ook gekomen omdat het natuurlijk niet voor iedereen haalbaar is. Deze wandeling doen ze een keer per maand.

Vrijdag hebben we ook afscheid genomen van het gezin, waar we in het gastenverblijf mochten verblijven. Het zijn echt hele lieve, vriendelijke mensen. We waren ook altijd weer welkom als we weer terug kwamen naar Nepal! :)

Laatste dagen Pokhara:
Zaterdag zijn we met 11 mensen waterfiets gaan huren. We konden makkelijk met 11 man op een bootje, maar zij vonden dat dit niet kon. Uiteindelijk 2 bootjes gehuurd. Verderop in het water hadden we deze aan elkaar gebonden. Muziek. drinken en wat te eten erbij en heerlijk dobberen maar! Uiteindelijk na 2 uur wilde een paar van de groep gaan en een deel van de groep bleef nog een uurtje op het water. Heerlijk genoten hiervan! Nadat we de waterfiets teruggebracht hadden zijn we met de hele groep naar Movie garden gegaan. Dit is een openluchtbioscoop. We hebben de film Mulan gezien en we vonden het allemaal zo leuk dat we de volgende film ook zijn gaan kijken: catch me if you can. Heerlijk buiten zitten met een pizza erbij en genieten maar! Na de film alle spullen ingepakt want de volgende dag begon de reis naar Kathmandu.

Eerste dagen Kathmandu:
De reis naar Kathmandu duurde echt heel lang. Na 10 uur waren we eindelijk aangekomen bij het Stupa Guesthouse. De man van het Guesthouse raadde ons een leuk restaurantje aan wat in de buurt was: Rose Mary Kitchen. Dit restaurantje hebben ze ook in Pokhara en daar kan je echt heel goed eten. Hier in Kathmandu is het ook heel lekker.

Vandaag zijn we lekker wezen shoppen in Thamel. Warme kleding voor Tibet en Beijing gehaald. Daar is het namelijk erg koud en vriest het 's nachts. Verder een henna tatoeage laten zetten op mijn hand. Je kiest een foto uit die je mooi vindt. En vanuit daar gaan ze dit namaken op je hand.

Verder zijn we nog naar de Monkey Tempel geweest. Waar dus uiteraard ook heel veel apen zijn. Er waren ook nog hele kleine apen bij. Super schattig! Er was zelfs een aap die een lege waterfles te pakken had. Hieruit probeerde hij te drinken. Dat ging natuurlijk niet want die was leeg! Verder hebben we daar van een man een rondleiding gekregen en vertelde hij wat over de historie. Erg mooi en heel interessant!

Marij Manders

Geweldig zo te horen Gr

Anja

Fantastisch wat je allemaal beleefd. Geniet ervan xx

Hannie

Hoi Suzanne.
Je hebt weer heel wat beleefd. Leuk om het allemaal te lezen.
Nu de stage er op zit tijd voor vakantie. Heerlijk voor je.
Heel veel plezier en ga genieten van alles wat op je pad komt.
Liefs. ??

Sjanette

Wat een mooi verhaal weer. Geniet nog van je tijd daar.

Frijke

En nu op naar Tibet, speciaal hoor dat je daat heen gaat. Vond de film 7 years in Tibet erg indrukwekkend, heb je ook vast wel gezien! Fijne en insoirerende tijd daar Suzanne!

Sieny

Hoi Suzanne,

Wat heb jij veel beleefd .Geweldig .

Groetjes Sieny

Rinie

Hoi Suzanne,

Wens je een hele fijne tijd in Tibet,mooi al die ervaringen.
Geniet ervan
Ton en Rinie

Rikie

Weer een mooi verhaal Suzanne , veel plezier in Tibet !

Ingrid

Lieve Suzanne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Superleuk om al je verhalen te lezen. Liefs Ingrid