suzannevandenberk.reismee.nl

Laatste week vakantie

Chitwan:
In Chitwan sliepen we in het Eden Jungle Resort. Echt een aanrader! Alles wordt super goed geregeld en het is een hele fijne plek!

Woensdag 24 januari:
De dag dat we aankwamen kregen we eerst een lunch. Daarna gingen we over het terrein heen lopen. Er zijn hier zoveel olifanten!! :) Daarna zijn we richting de rivier gelopen en kwamen we onderweg een neushoorn tegen. Verder bij de rivier lagen er wat krokodillen op het zand. 's Avonds gingen we naar een culturele show en daarna nog bij het kampvuurtje in de tuin gezeten.

Donderdag 25 januari:
Om 7 uur als eerst het ontbijt en om half 8 vertrokken de gids en ik richting de rivier. Bas was ziek geworden en ging daarom niet mee. Bij de rivier aangekomen kwam ik Sanne en Jur tegen. Uiteindelijk met ongeveer 10 personen in een bootje. Nou dat boottochtje was er wel een! Op een gegeven moment vaarde de boot over een steen in het water waardoor de boot erg schommelde. Ik zag het al helemaal voor me hoe we daar allemaal in het water lagen tussen de krokodillen! Na anderhalf uur was eindelijk het boottochtje voorbij! Een paar krokodillen gezien en heel veel vogels erg mooi!

Nadat de boottocht voorbij was gingen we door de jungle lopen. Er werd gevraagd: wat doe je als je een neushoorn of een tijger tegenkomt? Bij een neushoorn verstop je je achter een grote boom. Bij een tijger is het je klein maken op de grond liggen en eigenlijk vooral bidden dat het allemaal goed komt.. En dan ga je lopen door de jungle. Dat maakt het dan toch wel spannend want een tijger kan natuurlijk ook in bomen klimmen en eigenlijk alles wel. Gelukkig zijn we geen tijger tegen gekomen. Wel wat herten, pauw en een aap. We zijn via een ander breading centre voor olifanten weer terug gelopen.

Na de lunch was de olifant safari. Je zit met vier mensen op de olifant. De olifant safari ging door de jungle en duurde anderhalf uur. Er zat alleen een klein kindje erbij die telkens aan het jammeren was. Ondanks dat hebben we toch nog een neushoorn gezien, pauw en wat herten. De olifanten staan er hier wel goed bij. Alleen een olifant safari is niet iets wat ik nog een keer zou doen.

Bij het resort stond er ook een olifant. De olifant mochten we ook aanraken. De huid voelt heel gek maar het is zo bijzonder om gewoon langs een olifant te kunnen staan en aan te raken! Mijn droom is hier zeker uitgekomen!

Vrijdag 26 januari:
We hebben besloten om nog een extra dagje in Chitwan te blijven. Bas voelt zich gelukkig alweer beter. Bas is vandaag alle activiteiten gaan doen. Ik heb de hele dag lekker in de hangmat gelegen. Boekje lezen en een serie gekeken. Heerlijk een dagje even relaxen en niks te hoeven doen!

Lumbini:
Zaterdag 27 januari:
We waren om 09.00 uur vertrokken vanuit Chitwan en we waren om 16.00 eindelijk in Lumbini aangekomen. Snel even onze spullen bij het guesthouse neergelegd en gelijk richting de kloosters. We hadden alleen deze dag omdat we al om 05.00 uur weer in de bus moesten zitten richting Kathandu. We hebben toen een fiets gehuurd alleen na 5 minuten kwamen we ergens en werden we erop aangesproken dat we niet verder mochten fietsen. Fiets aan de kant gezet en maar te voet verder gegaan.

We zijn als eerste langs het oudste klooster in Lumbini gegaan. Daarna zijn we langs kloosters gelopen uit verschillende landen zoals Chinees, Duits en Koreaans. Verder zijn we nog naar de World Peace Pagoda gegaan die een stukje verderop lag. Daarna zijn we weer teruggelopen naar de kloosters. Om 17.00 gingen alle kloosters dicht maar je had wel de mogelijkheid om mee te kijken bij een ceremonie. Wij zijn om half 7 bij het Koreaans klooster gaan kijken. Het was heel interessant en bijzonder om dit mee te maken! Er waren maar 4 monniken in de grote zaal. Maar de zang en akoestisch en klonk prachtig!

Kathmandu:
Na 11 uur gereisd te hebben waren we zondag toch echt aangekomen in Kathmandu. Tijdens de reis wat muziek geluisterd en wat geprobeerd te slapen. 's Avonds zijn we met Sanne, Jur, Jessica en Bram uiteten geweest bij Rosemary's Kitchen. Verder heb ik niet zo veel gedaan.

De laatste 2 dagen heb ik ook niet zoveel gedaan. Nog wat souvenirs gekocht en wat rondgelopen door Thamel maar niks bijzonders. Ik vond het wel genoeg geweest met dingen bekijken. Klaar om naar huis te gaan!

Thuis:
Gisteren om 14.00 aangekomen na een goede vlucht te hebben gehad in Nederland. Land je op Schiphol en ja hoor het regent. Welkom terug in Nederland! Het avontuur van 3 maanden zit er nu echt op! Het is echt een onwijs gave ervaring geweest met leuke en minder leuke momenten. Maar ik zal het in ieder geval nooit vergeten!

Dankjewel allemaal voor het volgen van mijn blog en alle lieve reacties die ik heb ontvangen!

Namasté!

Sieny

Suzanne als je een beetje bent uitgerust en je hebt tijd over , zou ik het leuk vinden dat je een keertje met de foto,s komt en het echt te horen van je ?

Groetjes Sieny

Hannie

Hoi Suzanne.
Met al die tijgers en neushoorns weet je het maar nooit en zeker niet over een steen met de boot. Doodeng allemaal. Gelukkig ben je weer heelhuids thuis.
Ik zie je snel. Tot gauw. Liefs.??

Hannie

Het was ontzettend leuk om je te volgen.
Je hebt echt heel leuk geschreven met hetgeen je meegemaakt hebt.
Bedankt voor alle mooie verhalen.
toppie. ??

Ria

Heel bijzonder wat je allemaal hebt gezien en gedaan.
Fijn dat je weer thuis bent.

Carla

Hoi Suzanne,
Zo je hebt nog een spannend boottochje gehad Suzanne ??.
Och alles is goed afgelopen en dan kun je er achteraf nog om lachen .
Welkom weer in Nederland ????, deze reis daar kun jij toch maar mooi op terug kijken .
Die pakt niemand je meer af .
Ik zie je vast binnen kort , maar rustig aan , geniet nog maar lekker na , van
Je reis .
Groetjes Carla ????